Jos-Jeep Geplaatst December 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 Dacht vandaag de auto klaar te maken voor de APK. Wist dat de rechter voorrem aanliep dus de boel even uit elkaar en schoonmaken. Mocht niet echt baten. Dus klauw eraf en zuiger eruit. Zat wat prut achter, ook dit schoongemaakt en boeltje weer in elkaar. Zag er al een stuk beter uit en werkte ook goed. Tijdens het schoonmaken het ontluchtingsnippel al een paar keer in de kruipolie gezet en het viel me op dat het boutje er aardig mishandeld uitzag. Voorzichtig geprobeerd los te krijgen maar geen beweging in te krijgen. Ringsleutel erop, steeksleutel erop, griptang erop niks, nadaa, noppes Durf ook niet te veel kracht te zetten want dan ben ik bang dat ik de boel afbreek. Iemand nog een gouden tip? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst December 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 'k Weet niet of je een reserve hebt liggen. Denk dat meer kracht zetten (loskomen of breuk) de enige optie is. Als ie ronddraait kun je nog vlakslijpen om een engelse sleutel erop te zetten en als ie breekt extractorsetje gebruiken en nieuwe erin....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kollee Geplaatst December 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 Hmmm..had precies hetzelfde.... Ik heb een griptang genomen waarbij ik de hele bek goed vast om de nippel kon krijgen/klemmen en met een grove bek. Was toen zo los. Betere tip heb ik zo ook ff niet....Sterkte! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst December 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 Ja, dat ie afbreekt ben ik ook bang voor. Heb helaas geen reserve nippel liggen anders was ik wel iets minder voorzichtig geweest Griptang glijdt erover heen, boutje is blijkbaar in het verleden al eens mishandeld.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 en even een keer warmstoken en dan met een moordenaar?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 8, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 Dan zowizo een nieuwe halen. En dan weer draaien met een grote tang ( pijpentang?) Dan komtie óf los, óf hij breekt af, of ook die tang vindt geen grip. Alleen in het eerste geval ben je snel klaar. In de andere gevallen zal het op het vervangen van de betreffende cilinder uitdraaien, vrees ik... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst December 8, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 8, 2007 Inderdaad eerst maar eens zorgen dat ik in ieder geval een nippeltje op reserve heb liggen voordat ik er verder mee ga. Zijn van die typische dingen die je net gebeuren als er nergens meer onderdelen te krijgen zijn Iedereen bedankt voor de tips! Wordt vervolgd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jos-Jeep Geplaatst December 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2007 Vandaag met frisse moed begonnen om het probleem op te lossen.... en, HET IS GELUKT Eerst de klauw er weer afgehaald, gisteren het nippel nogmaals in de kruipolie gezet en daarna de klauw met het nippel tussen de bankschroef gezet. Tussen de klauw waar normaal de blokjes zitten een grote staaf gezet en zo de klauw als draaimoment gebruikt om het nippel los te krijgen. Heel voorzichtig beginnen te draaien, er begon beweging in te komen! Weer kruipolie erop en verder draaien en zo kwam stukje bij beetje het nippel los. Bij gebrek aan een nieuw nippel beide kanten van het boutje afgevlakt zodat er een steeksleutel 7 op past en de boel weer in elkaar gezet en ontlucht. Werkt weer zoals het moet. Volgende week APK en daarna maar eens een nieuw nippeltje erop. Me is happy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 9, 2007 Crea oplossing Jos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2007 yeah ! that's the way we like it ! Ik ben vast de enige niet die systematisch alle bouten en moertjes in het vet steekt als ik iets gedemonteerd heb. Dat scheelt pakken miserie binnen een paar jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvan Geplaatst December 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2007 Gebruik altijd Copaslip voor bouten/moeren die niet geregeld gelost worden..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 12, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2007 Gebruik altijd Copaslip voor bouten/moeren die niet geregeld gelost worden..... Heb ook altijd bus kopervet in de auto liggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jef Geplaatst February 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2011 Hallo mede-Jeepers, kheb hier ook een ontluchtingsprobleem... mijn vraag is of iemand weet welke maar steek- of ringsleutel past op de ontluchtingsnippel,heb nl t idee dat 9mm net te klein is en 10mm net te groot. het betreft hier een Jeep Grand Cherokee (WJ) Bj.99 - 4.7 V8 Limited Alvast bedankt, Jef Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst February 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2011 mijn vraag is of iemand weet welke maar steek- of ringsleutel past op de ontluchtingsnippel,heb nl t idee dat 9mm net te klein is en 10mm net te groot. Klopt. Als je een sleutelsetje hebt in Inch maten, past het wel Maar als die niet teveel verklooid is en niet als te vast zit, wil het met 10 ook wel lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst February 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2011 Hallo mede-Jeepers, kheb hier ook een ontluchtingsprobleem... mijn vraag is of iemand weet welke maar steek- of ringsleutel past op de ontluchtingsnippel,heb nl t idee dat 9mm net te klein is en 10mm net te groot. het betreft hier een Jeep Grand Cherokee (WJ) Bj.99 - 4.7 V8 Limited Alvast bedankt, Jef Een open ringsleutel van 3/8" is wat je nodig hebt. Is de beste manier om bovenstaande problemen met zowel ontluchtingsnippels als aansluitingen te vermijden... Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jef Geplaatst February 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2011 Klopt. Als je een sleutelsetje hebt in Inch maten, past het wel Maar als die niet teveel verklooid is en niet als te vast zit, wil het met 10 ook wel lukken. okay,heel erg bedankt,hij ziet er nog aardig onverklooid uit en aangezien er een opstaand randje naast de nippel zit,kan ik er met een griptang ook niet bij,ik ga toch maar een nieuw sleutelsetje halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jef Geplaatst February 22, 2011 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2011 Een open ringsleutel van 3/8" is wat je nodig hebt. Is de beste manier om bovenstaande problemen met zowel ontluchtingsnippels als aansluitingen te vermijden... Geert okay bedankt Geert, zoals ik ook al tegen MOTO zei,ziet de nippel er mijns inziens onverklooid uit, een griptang heeft geen ruimte,dus ga ik wel zo'n sleutel halen,beter een goed passende sleutel dan eigenhandig de nippel naar jezus helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.