twin1987 Geplaatst December 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2007 mijn XJ 4.0 6-cilinder loopt op 4 cilinders. als je bij de middelste 2 cilinders de bougie kabels er af trekt heeft dit geen effect op het lopen van de motor... ik heb nog niks gemeten of geprobeerd, maar wat denken jullie? en waar kan ik het beste mee beginnen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst December 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2007 probeer eens bougies om te wisselen of de kabels en anders verdelerkap en rotor vervangen dit zijn nog geen grote kosten maar kunnen wel veel uitmaken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 10, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 10, 2007 In ieder geval de onstekingsvolgorde kontroleren en kijken of die twee bougies vonken. Een voor een even losdraaien, aan de kabel prikken en even kort starten. Vervangen van kabels en verdelerkap + rotor kan nooit kwaad, de 4.0 is gevoelig voor oude verdelerkappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst December 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2007 B&S verkoopt tuneup setjes dat is een doos met 6 bougies. verdeelkap, rotor, bedrading, oliefilter,luchtfilter en brandstoffilter. Moet haast wel liggen aan rotor/verdeelkap,bedrading,bougies. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2007 B&S verkoopt tuneup setjesdat is een doos met 6 bougies. verdeelkap, rotor, bedrading, oliefilter,luchtfilter en brandstoffilter. Moet haast wel liggen aan rotor/verdeelkap,bedrading,bougies. Kosten hiervoor zijn ongeveer 100euro. Is een goed compleet setje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
just-a-jeeper Geplaatst December 11, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2007 mijn XJ 4.0 6-cilinder loopt op 4 cilinders.als je bij de middelste 2 cilinders de bougie kabels er af trekt heeft dit geen effect op het lopen van de motor... ik heb nog niks gemeten of geprobeerd, maar wat denken jullie? en waar kan ik het beste mee beginnen? en als je die 2 kabels omdraaid? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
twin1987 Geplaatst December 15, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 heb van de week compressie gemeten. de 2 cilinders hebben 0 bar compressie... ondertussen ook al de kop gedemonteerd en er is 2 a 3 cm van de pakking tussen 2 cilinders weg. bedankt voor julie reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 Hmm... Duidelijke oorzaak dus.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst December 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 Dat klinkt niet zo gezond... Op hoeveel KM heb je dit voor ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Allamo Geplaatst December 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2007 Hoeveel moet de compressie zijn bij een 4.0HO eigenlijk. Weet iemand ook de afstelgegevens van de onsteking? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 20, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2007 Ontsteking is niet af te stellen. De compressie einddruk zal ergens rond de 9 a 10 bar liggen. Maar opzich is dat niet zo interessant, het gaat erom of er geen cilinders duidelijk afwijken van de rest. Ongeveer 10% verschil is nog acceptabel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.