Spring naar bijdragen

Springen voortrein bij max insturen


LENZ
 Share

Recommended Posts

kreeg een tip om bij de aanschaf van een jeep te checken of de vooras ging wringen/springen bij rondjes draaien bij max stuuruitslag, dus dit gelijk gedaan en niks te merken.

Nu rij ik al een tijdje in de jeep en hij heeft dit probleem dus wel, maar vooral bij bochten naar links, rechts lijkt minder.

Toen werd me verteld dat je voor diff dan kapot is, maar is dat zo.

Zie wel dat het kruisje van de linker aandrijfas overmatige speling heeft en rechts is hij spelingsvrij..

Is het alleen een kwestie van kruiskoppeling vervangen of ik het ook het diff zelf.

Moet het wiellager ook vervangen worden bij het demonteren van de aandrijfas of zit dit niet geperst, heb het nog niet bekeken.

Iemand een goed adres voor deze delen?

Of gewoon bij de dealer halen?

De Jeep bevalt erg goed, maar heeft op een paar puntjes wat aandacht nodig om hem nog fijner te maken.

Zo is de middendemper lek aan het raken en de stab stangetjes zijn uitgesleten en dus die kruiskoppeling.

Waar zijn deze spullen goedkoop aan te schaffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog even doorzeuren op de tussenbak (srry)

Heb je de tussenbak toevallig onlangs even in part-4wd gezet?

Mijn oude Wagoneer ging moeilijk uit de part-4wd stand terug naar 2wd.

Dit werd gelukkig wel aangegeven door het 4wd lampje links van de tellers dat gewoon bleef branden. Even een stukje gras opzoeken deed wonderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik de jeep kocht kreeg de vorige eigenaar hem niet in 2WD, hij vond het zelf prettiger om in 4wd te rijden (Full Time, dus op zich geen probleem)

Maar hij verzette de tussenbak bij stilstaan, dus toen we een paar meter naar voren rolde ging hij wel gewoon in 2wd.

Heb daarna nog 1 keer naar 4WD fulltime geschakeld, toen ik vast stond in de blubber, maar daarn ging hij gewoon weer normaal in 2wd, tenminste lampje ging gewoon uit.

Wat jij bedoelt is dat hij misschien nog in 4wd staat, hier ben ik zeker van dat dat niet zo is, want bij nat weer en flink op het gas vanuit stilstaand levert alleen doorslippende achterwielen op en een kwispelende staart:)

Kan het niet gewoon zo simpel zijn dat die versleten kruiskoppeling bij max insturen gaat springen.

Toevallig pas in een vergelijkbare cherokee gereden en die deed het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...