LENZ Geplaatst December 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 Ik had altijd al dat het rempedaal soms iets wegzakte, niet altijd. Maar na vandaag een stuk snelweg te hebben gereden, ontdekte ik een ander probleem. Bij de afrit bleven de remmen hangen, vooral achter kwam bij wegrijden uiteindelijk schokkend los. Het geluid wat je hoort als je in D vanuit stilstaand zachtjes rolt met voet op de rem, alleen dan behoorlijk erger. Alsof de remschoenen achter niet goed terugkomen en door naar voor te rijden komen de schoenen uiteindelijk vrij. ik dacht dit al eens gemerkt te hebben bij de voorremmen, dat ze bij rem los nog iets bleven hangen. De linker schijf is ook behoorlijk rood, ten teken dat het heet is geweest, rechts is minder erg en daar is het blok ook dikker. Maar nu zat het blijven hangen van de rem zeker achter en voor was het door het harde geluid achter niet met zekerheid te zeggen of deze ook bleven hangen. De remslangen voor lijken nieuw en achter heb ik nog niet bekeken. Moet ik hier alleen aan een probleem met de hoofdremcilinder denken (mede doordat het pedaal regelmatig een cm of 4 wegzakt) of is het verstandig om de achterremmen open te maken. Jeep heeft geen ABS. Wel gemerkt dat de cruise control niet defect is, maar pas bij hogere snelheden werkt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramstein Geplaatst December 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 zou achter de remmen even controleren kan zijn dat je remcylinder(s) lekken dat kan verklaren dat je rempendaal wegzakt heb je trouwens de remvloeistof nog gecontroleerd eventueel bijvullen en na een rit even nakijken of ie nog op pijl is voorste remschijven zou ik even de remklauwen nakijken als ik jou was kan zijn dat ie blijft hangen verklaart de rode schijf links zijn bekende problemen bij een xj niets ernstig en zekers zelf te doen:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Black Moose Geplaatst December 15, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 15, 2007 Achterstallig onderhoud aan de remmen? Hoelang is het geleden dat je remolie is vervangen? Viesigheid bij remcylinder is een bekent probleem van Jeep, of door vocht. je zou een nieuwe set kunnen kopen, of een revisie setje voor de remcylinder.In iedergeval wel aan bijde zijden doen. Achter, even los halen. misschien enkel schoon maken en afstellen. succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst December 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Er is geen lekkage, remvloeistof niveau blijft gelijk. Is het pas gaan doen nadat ik op de snelweg had gereden, heb hem 2 maanden en heb het daarvoor niet eerder gehad, maar heb er tot nu toe alleen maar korte stukjes meegereden. Leek ook wel of RA nog meer bleef hangen, warmte van de uitlaat??? Heb het stuk op de snelweg geen een keer geremd totdat ik de afrit af reed en toen begon het. hoofdremcilinder wordt dan wel warm door warme motor, of misschien slepen remmen zowiezo wel en dat het bij snelweg gebruik dusdanig warm wordt dat het blijft hangen. Na de snelweg rit had ik dus dat hij heel schokkend de remmen losliet na voet op rem in D, bij wegrijden sprong hij na 4/5 schokken dan uiteindelijk los, maar als ik hem afrem en dan vervolgens bij het stoplicht in N sta te wachten, dus zonder voet op de rem, gaan de remmen wel snel terug en kan ik probleem loos wegrijden. Bestaan er revisie setjes voor de Hoofdremcilinder? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Een dergelijk verschijnsel met de achterremmen heb ik ook gehad, en dat draaide uit op nieuwe trommels etc. Ik zou dus eerst maar die achterremmen loshalen om te bezien hoe de toestand is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Zou hem eerst even met de wielen van de grond zetten en alles loshalen en bekijken. Ook de hoofdremcilinder...als deze niet goed terug komt of gedeeltelijk dan kan de olie niet terug stromen in het voorraadtankje. Remmen lopen dan aan..wordt warm de olie zet uit en loopt dan nog meer aan enz enz Dus de boel schoon lekvrij en gangbaar maken..en nieuw sapje erin.. Vind dat je remmen goed moeten zijn voor dat je de weg op gaat ... al is het voor de veiligheid van een ander.. Heb het een keer gehad met een lekke remleiding toch nog pompend remmen kunnen stoppen...die ervaring vergeet je niet snel:no: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst December 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Hij remt verder prima, maar bij een lange rit gaat hij problemen geven, remwerking blijft op dat moment ook nog goed. Ga de eerste gelegenheid de voor en achterremmen op gangbaarheid controleren. Heb ook last van trillende remmen, vind het niet zo storend, maar vanochtend merkte ik dat het van achter komt (auto trilt rolt schokkend bij aangetrokken handrem), onronde trommels kunnen toch niet zoveel teweeg brengen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn Geplaatst December 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Hij remt verder prima, maar bij een lange rit gaat hij problemen geven, remwerking blijft op dat moment ook nog goed.Ga de eerste gelegenheid de voor en achterremmen op gangbaarheid controleren. Heb ook last van trillende remmen, vind het niet zo storend, maar vanochtend merkte ik dat het van achter komt (auto trilt rolt schokkend bij aangetrokken handrem), onronde trommels kunnen toch niet zoveel teweeg brengen?? wel als ze blokeren als je hard moet remmen in een bocht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Sorry hoor, Lenz. De door jou vermelde verschijnselen geven aan dat er iets met je remmen niet in orde is. Daar moet je gewoon wat aan doen. Op afstand kunnen wij ook niet bekijken wat er aan de hand is. En van dichtbij ook niet, zolang de wielen en de trommels er niet af zijn. Haal dus los die zooi en kijk er kritisch naar. Je kunt niet kritisch genoeg zijn, want het geringste defect aan remmen kan op termijn uitdraaien op falen. Dat wil je jezelf toch niet aandoen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Het probleem doet zich dus voor bij lang remmen? Kan zijn dat de remvloeistof vervangen moet worden; zit er vocht in. Als de rem lang wordt ingetrapt stijgt de temperatuur en verdampt het water. Gas is samenpersbaar, geeft dan problemen met de remmen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Het probleem doet zich dus voor bij lang remmen?Kan zijn dat de remvloeistof vervangen moet worden; zit er vocht in. Als de rem lang wordt ingetrapt stijgt de temperatuur en verdampt het water. Gas is samenpersbaar, geeft dan problemen met de remmen? Ja hoor. En dan worden remschijven rood en heet en blijven achter de remschoen hangen. En als je de mechanische handrem aantrekt gaat de zaak ook schudden. Ik mag hopen dat hij niet te vaak bij mij in de buurt rijdt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst December 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Het probleem deed zich dus gister voor het eerst voor na een rit op de snelweg zonder te hebben geremd!!! Dat dit aandacht behoeft lijkt me logisch en dat zal ook echt gaan gebeuren, maar hiervoor is dit niet eerder voorgekomen en was er dus ook geen reden om groot alarm te slaan. Om nou gelijk te gaan roepen dat ik een gevaar ben voor andere is misschien een beetje overdreven of had ik gister beter gelijk een sleepdienst kunnen bellen:(. Had verwacht dat dit geen uniek probleem was en had een beetje gehoopt op een kant en klaar antwoord, ik laat het jullie weten wat ik tegenkom als ik de remmen inspecteer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst December 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Mogelijk zit er voor een zwevende klauw vast... Soms schiet die ineens een stuk door: pedal zakt! Maar na rem loslaten blijft hij hangen: Schijf heet! Achter zoek ik het ook in het remmechanisme zelf. Gebroken veer bijvoorbeeld... In ieder geval is het zaak om zeer spoedig de boel RONDOM een keer grondig te inspecteren. Vermoedelijk is na een rondje nieuwe voeringen/blokken, nieuwe veren en gangbaar maken van de klauwen alles weer zoals het hoort! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst December 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Bedankt hier zat ik zelf ook aan te denken, maar vertrouw toch die hoofdremcilinder ook nog niet helemaal. Kan natuurlijk wel aan de tang liggen, maar waarschijnlijk niet aan die onronde trommel, dan moet hij wel heel slecht zijn?? Laat het jullie weten als het spul los is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2007 Sorry dat ik wellicht wat erg scherp uit de hoek kwam, maar kennelijk zijn er verschillende symptomen die duiden op meer dan één probleem of probleempje. Je begrijpt wel dat ik het volkomen met 87Wrangler eens ben en dat rondom alles eens goed moet worden nagekeken. Hij zegt het gewoon een stuk prettiger. En daar kan ik soms wel eens jaloers op zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2007 hmmm ik denk altijd eerst goed na voor ik iets stoms zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst December 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2007 Sorry dat ik wellicht wat erg scherp uit de hoek kwam, maar kennelijk zijn er verschillende symptomen die duiden op meer dan één probleem of probleempje. Je begrijpt wel dat ik het volkomen met 87Wrangler eens ben en dat rondom alles eens goed moet worden nagekeken. Hij zegt het gewoon een stuk prettiger. En daar kan ik soms wel eens jaloers op zijn. haha, daarom ben jij ook boekhouder!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2007 haha, daarom ben jij ook boekhouder!!! Ikke niet begleipe:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2007 hmmm ik denk altijd eerst goed na voor ik iets stoms zeg Heb ik er ook maar één woord van teruggenomen dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst December 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2007 off topic: je vergeet een smilie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 18, 2007 off topic: je vergeet een smilie Vraag maar eens aan Menno hoeveel een boekhouder vergeet! On topic: Ik ben benieuwd wat het inspectie-rondje van Lenz op gaat leveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reinder Geplaatst December 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst December 26, 2007 Hallo,met Reinder wat ook nog wel eens voorkomt is dat er een remslangetje verstopt is van binnen dan heeft de remolie van binnen het rubber wat opgelost en het geeft dan een verstopping los halen en dan controleren of er wel remolie komt.wel nieuw remslangetje er op zetten. Groeten,Reinder. Veendam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst August 7, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 7, 2008 Door een bedrijfsongeval ben ik een aantal maanden letterlijk en figuurlijk uit de running geweest, maar ben nu weer aan het werk en ben deze week eindelijk aan de jeep begonnen. Zaterdag een eerste inspectie gedaan: Voorremmen helemaal blauw, terwijl ik dacht dat alleen achter bleef hangen. Ben begonnen met het controleren van de remklauwen op gangbaarheid. Zuigers gingen niet heel makkelijk terug en bij het losnemen van de ontluchtingsnippel duidelijk makkelijker. Besloten om de 3 remslangen te vervangen en de voorste blokken. Op de werkbank bleek dat de zuigers van de klauwen toch niet echt super gangbaar waren, daarentegen bij terugdrukken hebben de zuigers de neiging om te kantelen met als gevolg dat ze gaan klemmen. Als je loodrecht op de zuiger drukt gaat het beter, maar hoe verder de zuiger naar buiten komt hoe lastiger hij terugkomt, vandaar ook de nieuwe blokken die flink wat dikker zijn en de zuigers gaan het eerste stuk juist weer wel lekker. Vervolgens achter bekeken, links kwam de trommel mee bij het losnemen van het wiel, geen goed teken (wel makkelijk;)) rechts moest wel los geslagen worden. Na de beide remmen goed vergeleken te hebben bleek dat het haakje wat het opstelmechnisme bedient los lag. De geleider waar de kabel over heen hoort te lopen was los gekomen, maar dit was te herstellen. Schoenen nog mooi dik en alles goed schoongemaakt en stelmechanisme gangbaar gemaakt. Heb de schoenen zover opgesteld dat de trommels er nog net lekker overheen vielen, klopt het dat het stelmechanisme in werking wordt gesteld bij achteruitrijdend te remmen en anders door ze zelf achter de trommel door te klikken? Na alles ontlucht te hebben remt de jeep weer lekker en geen wegzakkend pedaal meer en geen overberemming op de achterwielen. Wel weer na wat langer te hebben gereden het aanlopen van de remmen:wacko:. Beetje jammer. Ga nu toch weer de hoofdremcilinder verdenken. Tijdens het ontluchten spoot de remvloeistof uit het reservoir!!! Tijdens het terugdrukken van de zuiger leek het wel of de tegendruk kwam doordat er druk werd opgebouwd in het vaatje. Lijkt op een probleem met de HRC/compensatiegaatje. Lees veel over de te ver uitgedraaide rembekrachtigerstift die er voor zorgt dat er geen vrije slag op de HRC is met als resultaat slepende remmen die bij de ontstane warmte nog harder gaat remmen. Deze stift zal niet uit zich zelf langer worden lijkt me , dus hoe zou dat dan kunnen ontstaan?? Misschien toch ooit een ombouw van ABS geschiedenis?? Ga morgen de HRC lossen van de bekrachtiger en kijken wat er gebeurt bij iets meer vrije slag en anders mogelijk toch een nieuwe HRC, of zie ik wat over het hoofd? HRC met reservoir valt qua kosten mee gelukkig QH voor 100 euro Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
LENZ Geplaatst August 8, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 (bewerkt) Vandaag pen van rembekrachtiger enkele mm ingekort, duidelijk dieper pedaal, jeep voelt nu sneller aan??, maar in ieder geval de achterremmen komen na een tijdje met de rem ingedrukt gewacht te hebben bij bv een stoplicht nog steeds schokkend los. Sta je in drive met de handrem erop en je laat hem op een gegeven moment los komen de remmen ook schokkend los. Weet iemand raad?? August 8, 2008 bewerkt door LENZ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst August 8, 2008 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2008 Vandaag pen van rembekrachtiger enkele mm ingekort, duidelijk dieper pedaal, jeep voelt nu sneller aan??, maar in ieder geval de achterremmen komen na een tijdje met de rem ingedrukt gewacht te hebben bij bv een stoplicht nog steeds schokkend los.Sta je in drive met de handrem erop en je laat hem op een gegeven moment los komen de remmen ook schokkend los. Weet iemand raad?? Hallo Jeeper. Heb je de achterremcilinders vervangen? Dat was bij mij namelijk de oorzaak van schokkerig wegrijden. De cups bleven hangen. Mijn voorste rechtse caliper is in Frankrijk op de vakantie warm gelopen. De rook kwam ervan af. Na afkoeling , heb ik de boel opgekrikt en het rechtse wiel weer vrij draaibaar gekregen. Na 600 km voorzichtig naar huis gereden en mde volgende dag, de caliper uit elkaar gehaald. Het weer werkzaam maken van de piston is mij niet goed gelukt. De glijpennen waren vastgebakken en de piston zelf klemde erg. Dus heb ik vandaag maar bij B&S de twee calipers laten vervangen met nieuwe blokken. Succes met jouw remmen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.