Spring naar bijdragen

Rem ellende!


LENZ
 Share

Recommended Posts

Bedankt Wim, maar het probleem treed dus ook op als ik in D voor een stoplicht sta en hou de jeep op zijn plaats met de handrem, zodra ik de handrem dan weer laat zakken (na enkele km's gereden te hebben) rolt de jeep weg, maar je hoort dat de remmen schokkend/knakkend los komen, een aantal knakken en dan zijn ze weer los.

Dus ook bij het mechanisch gebruik van de achterremmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trommels zagen er op zich niet heel slecht uit, roestrand viel heel erg mee, trommels zijn wel iets onrond, maar ik vond het in eerste instantie ruim voldoende om te laten zitten. Voeringsmateriaal op de schoenen is nog ruim voldoende.

Het grote nadeel vind ik dat een echte diagnose stellen niet zo eenvoudig blijkt te zijn, werkelijk elk remonderdeel van deze jeep kan verdacht zijn.

Hij remt overigens nu wel lekker, pedaal voelt goed en vertraagd prima en zonder vastslaande achterwielen.

Ga volgende keer de achterremmen nog eens kritisch bekijken en bij twijfel de trommel, schoenen en verenset vervangen

Van de week ook weer even kijken of de voorremmen nog steeds blauw worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb een tijdje geleden achter compleet vervangen

remleidingen van af de chassis tot de trommels de trommels de blokken en de remcylinders en ook alle kleine prut met zo'n complete set

en jawel het heeft geholpen hij remde weer perfect

voor een week of 6 nu is dat weer over

dus voor mij blijven die achter remmen een heel groot vraagteken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeepers. De achterremmen van een Cherokee zijn niet zo'n technisch hoogstandje. Je zal het nooit zo perfect werkend kijgen zoals bedoeld is, dus Ratteplaag heeft de zelfde ervaringen.

Allereerst is de uitleg in het Haynesboek anders dan na '92.

De stelpal zat vroeger boven het afstelkartelwiel, nu eronder.

De werking van de autoafstelling is shit en zal wel zo blijven, ookal vernieuw je alles.

Het probleem van LENZ kan ook een klemmende staalkabel zijn achter het geleiderplaatje, wat aangedrukt dient te worden door de remveer.

Dit lijkt goed te gaan , echter in praktijk kan dit gaan kantelen, zodat de staalkabel erachter klem gaat zitten.

Ikzelf heb deze geleidingsplaatjes met een popnagel aan het staal van de remschoen vast gezet. Nu blijft het stijf en glad ertegenaan.

Dit werkt perfect en ik adviseer dit om dit ook te doen.

Alleen bij het vernieuwen van de remschoenen is er weer iets extras te doen. Veel succes met jullie remmen:bye1::)

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag stuk snelweg gereden en bij de bestemming was het weer heel erg gebonk achter in de trommels, bij achteruitrijden trouwens nog erger.

Daarnet weer even getest na lange rit en bij voet en hand rem komen ze achter niet gelijk vrij.

Als ik echter meerdere keren achter elkaar test gaat het weg en moet ik echt weer wat langer doorrijden om het weer op te roepen, als ik op de snelweg rij wordt het dus erg warm achter en het een en ander zet schijnbaar uit en gaat klemmen.

Het lijkt me toch ook niet normaal als je met zijn 2e de remmen handmatig ontlucht dat de vloeistof uit het reservoir spuit als de dop er niet opzit??

Bestaat er een pasklare achteras met schijven die op onze XJ past?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al het een en ander vervangen inmiddels?

Zijn je remcilindertjes wel normaal gangbaar, veren op spanning, remvoering en trommel netjes vlak -ook aan de kanten-.ën de remmstelllers voldoende uitgesteld? ..... Allemaal reden waardoor de remmen kunnen blijven "plakken".

Vloeistof kan opspuiten uit reservior bij het terugkomen van het rempedaal, rustig op laten komen dus.

Schijfremmen kunnen ook op je bestaande as gebouwd worden, denk wel aan de remdrukregelaar, de druk moet ook anders verdeeld worden.

btw...... is je remdrukregelaar nog goed, als de vloeistof niet snel genoeg retour komt blijven de remmen ook hangen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week heb ik het volgende gedaan:

alle remslangen vervangen

voorremblokken vervangen

remklauwen gereinigd en ingevet

LA stelmechnisme hersteld, trommels ed gereinigd en schoenen schoongespoten en ingevet (niet losgehaald)

remvloeistof ververst

Doordat hij het ook heeft met aangetrokken handrem lijkt het me geen hydraulisch probleem?

Remdrukregelaar weet ik niet? Lastig te checken

Ik heb de remstellers dusdanig ver uitgedraaid zodat de trommels nog net passen?

ZOu misscchien nog iets verder kunnen, maar dit gebeurt toch bij achteruit rijden en remmen?

Trommels zijn niet rond meer, voelbaar in handrem bij aantrekken,

bewerkt door LENZ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...