-
199 Wie is de Jeepforumbezoeker?
-
1. Jeep onderhoud of reparaties...
-
4x4 specialist
-
Dealer
-
Alles zelf
-
Deel zelf, deel garage
-
Alleen lampje vervangen, olie peilen
-
Handige vriend
-
Jeep gaat niet kapot
-
Tijd om in te ruilen
-
- Meld je aan of registreer je om te kunnen stemmen in deze peiling.
- Onderwerp tonen
-
-
124 Jouw mening
-
1. Mooiste Jeep (va 2010)
-
Renegade (2015-nu)
-
Cherokee (2014-nu)
-
Liberty (2008-2012)
-
Compass/Patriot (2007-nu)
-
4 Door Wrangler (2007-nu)
-
Wrangler (2007–nu)
-
Commander (2006–2010)
-
Jeep Grand Cherokee WK2 (2011-nu)
-
- Meld je aan of registreer je om te kunnen stemmen in deze peiling.
- Onderwerp tonen
-
-
Discussies
-
Posts
-
Idd, een heel simpel dingetje! En accu heb ik gewoon bij de automaterialen zaak gehaald, ze hadden blijkbaar ook smalle accu's
-
Rem verdeler? Als je even een TH download, heb je alle info over het remsysteem en nog veel meer..... https://www.crosswolf.nl/m38a1_downloads.html Nog gelukt met de accu(s) ?
-
Hallo luitjes, Ik heb een Nekaf gekocht zonder hoofdremcilinder, nou was dat natuurlijk zo besteld, maar hij heeft maar 1 aansluiting, en ik heb 2 leidingen naar de voor- en achterkant,wat mis ik??? Gr, zoef
-
Ik heb zojuist wat youtube videos gekeken, ik ga proberen de bearing caps te lossen en de shim naar binnen te tikken, gaat ie dan gaat ie, gaat ie niet dan boel op torque en shimset bestellen voor latere demontage en opnieuw afstellen. Ik zal nog een puinion afdruk plaatje maken met verf om te kijken of het contact ok is, ik zag geen gek slijtbeeld maar zal nog even dubbel checken.
-
Hoi allemaal, Het was tijd voor een olie ververs en check voor mijn 2006 TJ en ik kwam tot de ontdekking dat er een shim is bewogen. Ik heb de assen een aantal jaren gelden laten aanpassen in overbrenging bij de jeep specialist in Friesland, die zou er mee ophouden vertelde hij mij omdat hij een rondreis in Afrika ging maken, ik weet niet of hij nog bereikbaar is, Geen klachten gehad maar nu lijkt me dit wel zorgelijk. Als die shim naar buiten komt dan moet die toch gebroken zijn of zijn die shims open om ze over de as te schuiven, het lijkt me zo sterk dat een geloten shim zo naar buiten komt. Ik heb een engineering achtergrond en kan me niet voorstellen hoe die shim gebroken kan zijn, ik heb geen stukjes in de olie gevonden, is het mogelijk dat er bij shims een opening word gemaakt om afstellen te vereenvoudigen ? Hij lijkt goed vast te zitten, heb voorzichtig geprobeerd om hem terug te duwen met een tang. Is iemand bekend met dit plaatje of heeft iemand dit eerder zo gezien ? Nu de volgende vraag is er een eenvoudige methode om die shim weer terug te plaatsen, ik neem aan dat het wiel en remmerij eraf moeten, heeft iemand documentatie hoe ik dit kan oplossen. Ik heb een werkplaats met brug en gereedschap. Ander probleem is dat op dezelfde dag mijn 2e auto besluit om niet meer te starten, alles komt dus in 1 keer en ik zit erover te denken om voor nood nu het diff te sluiten zodat ik in ieder geval wielen heb in mijn woonplaats, is dit een tijdbom of kan ik de gok nemen en even een paar weken rondrijden zodat ik een plan kan maken. Alle input, info zeer welkom. Vriendelijke groet, Danny
-
-
Wie is online (toon volledige lijst)
- Er zijn op dit moment geen geregistreerde gebruikers online
-
Actiefste auteurs
-
Forumstatistieken
-
Aantal discussies32.2k
-
Aantal berichten337.2k
-
-
Gebruikersstatistieken